Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna Mistrzostwa sokkera w f1

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULAMIN

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna -> Sprawy organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kunek
Administrator


Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 14:10, 24 Maj 2007    Temat postu: REGULAMIN

REGULAMIN

1.Postanowienia Ogólne
1.1 Przystępując do ligi uczestnik oświadcza, że zapoznał sie z regulaminem i w pełni go akceptuje.
1.2 Powyższy regulamin nie zawsze jest zgodny z regulaminem prawdziwych wyścigów Formuły 1
1.3 Zmiany w regulaminie wchodzą w życie na najbliższy wyścig i nie działają wstecz. Muszą jednak być ogłoszone najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem wyścigu. W innym wypadku będą obowiązywać dopiero od kolejnego startu.
1.4 Dołączyć do ligi mogą jedynie gracze sokker.org & footstar.org
1.5 W przypadku sytuacji nie określonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do organizatora ligi
1.6 Do ligi można dołączyć w dowolnym momencie jej trwania, trzeba jednak posiadać licencję, o której więcej można przeczytać w punkcie 2
1.7 Wykorzystywanie błędów gry i niedoskonałości regulaminu będzie traktowane ze szczególna surowością

2.Licencja
2.1 Licencja uprawnia do startów w mistrzostwach sokkera w f1
2.2 Czynności potrzebne do zdobycia licencji
2.2.1 Zgłosić chęć startów w lidze w odpowiednim temacie
2.2.2 Uzyskać czasy :
- poniżej 1.32 na torze Albert Park
- poniżej 1.25 na torze Hungaroring
(aby udowodnić, że czasy te się zrobiło należy umięścić replaye ze swoichprzejazdów na jakimś serwerze (np. rapidshare)a linki do obu plików dać Semaiowi na PW) - oba tory znajduja sie w Trackpacku udostępnionym w odpowiednim dziale na forum.Czasy uzyskane na innych wersjach powyższych torów nie beda uznawane!
2.2.3 Stawić się na jednym z oficjalnych treningów i zaprezentować (przed jednym z administratorów) swoje umiejętności:
a) stabilnej jazdy przez kilkanaście okrążeń
b) umiejętność jazdy w "tłumie" (czyli na treningu musi byc minimum 6 osob)
2.2.4 Koniecznie potrzebna jest znajomość REGULAMINU!
2.2.5 Nie jesteśmy pobłażliwi. Nie przyznajemy licencji osobom, które nie spełniają chociaż jednego z tych podpunktów. Jeżeli administrator powie Ci, że nie spełniasz jednego z wymogów, nie zrażaj się tylko trenuj. Nie możemy pozwolić na starty osobom nie spełniającym tych warunków bo będą one psuły zabawę innym do czego nie możemy dopuścić.
2.2.6 Licencję na start w wyścigu można zdobyć najpóźniej w piatek przed tym wyścigiem.

3.Zasady
3.1 Mistrzostwa odbywają się na modzie CTDP 2005 Server Edition zmodyfikowanym do potrzeb ligi przez Kunka
3.2 Kolejność tras, które wchodzą w skład naszych mistrzostw zgadza się z kolejnością wyścigów w sezonie 07 F1
3.3 Zespoły występujące w naszej lidze zgadzają się z tymi z sezonu 07 F1
3.4 Część asystentów została zabroniona. Więcej o dozwolonych i zabronionych asystentach można poczytać TUTAJ!
3.5 Zniszczenia ustawione na 35-50% (w zależności od specyfikacji trasy)
3.6 Absolutny zakaz rozmów na chacie podczas kwalifikacji i wyścigu. Pisać ma prawo tylko organizator mistrzostw. Inni uczestnicy wypowiadać sie mogą tylko wtedy, gdy zostaną bezpośrednio o to poproszeni. Rozmowa podczas kwalifikacji kończy się:
a)dodaniem +1 sekundy do uzyskanego czasu.
b)w przypadku dalszego pisania mimo ostrzeżeń przesunięciem na ostatnie pole startowe
Rozmowa podczas wyścigu kończy się zerowym dorobkiem punktowym na danej trasie
3.7 Punkty otrzymają jedynie Ci kierowcy, którzy dotarli do mety lub Ci, którzy uzyskali 90% dystansu pierwszego kierowcy
3.8 Zespół można zmienić tylko raz i tylko w wypadku gdy mamy 5pkt na koncie
3.9 Wszystkie bolidy mają takie same osiągi. Jest to zabieg mający na celu polepszenie rywalizacji w lidze.
3.10 Jeździmy odpowiedzialnie, ostrożnie, nie niszcząc własnego bolidu, a tym bardziej innych. Każdy wypadek zostanie później rozpatrzony osobno. Kary za spowodowanie wypadku można znaleźć w dalszej części regulaminu.
3.11 Zniszczony bolid usuwamy z toru, tak by nie przeszkadzał innym w jeździe. Poza tym jadąc uszkodzonym bolidem w stronę pit lane, należy zachować ostrożność i jechać nieuczęszczaną stroną toru, a nawet zjechać na pobocze by umożliwić innym wyprzedzenie.
3.12 Nie ścinamy zakrętów! Niektóre skracanie trasy karane jest przejazdem przez pit lane bez możliwości serwisowania bolidu. Jeśli ścięcie zakrętu przyniesie korzyść jadącemu, a nie zostanie ukarany przez grę, istnieje możliwość ukarania go już po wyścigu według tabeli kar. Poprzez ścinanie rozumie się jakiekolwiek zyskanie na czasie poprzez opuszczenie prawidłowego toru jazdy. Na torze pozostawać muszą co najmniej dwa koła (wyłączając tarki i inne obiekty okalające tor). W przypadku złamania tej zasady istnieje możliwość natychmiastowego "odpokutowania"- należy całkowicie zatrzymać bolid i dopiero wówczas ruszyć
3.13 Zawodników obowiązuje także kultura osobista (zarówno podczas gry jak i na naszych forach). Za obrażanie innych graczy jak i niekulturalne zachowanie przed wyścigiem, karą jest przesunięcie o x pozycji w kwalifikacjach. Jeżeli sytuacja miała miejsce po wyścigu, kończy się to dyskwalifikacją z danego wyścigu i zerowym dorobkiem punktowym. Jeżeli sytuacja będzie się często powtarzać osobnik taki zostanie wykluczony z ligi.
3.14 Dopuszczalne jest blokowanie przy obronie pozycji, jednak robimy to ostrożnie tak by nie sprokurować wypadku. Na prostej dozwolone jest zmienić swoją pozycję tylko raz i to na tyle wcześnie by osoba jadąca za nami zdążyła ewentualnie przyhamować
3.15 Jeżeli wyprzedzimy kogoś w wyniku ścięcia szykany, bezzwłocznie należy przeciwnika przepuścić. W wypadku gdy obaj kierowcy ścięli szykanę przepis nie obowiązuje.
3.16 Jeżeli kierowca nie stawi się na 3 wyścigach z rzędu nie informując o tym wcześniej administracji, zostaje usunięty z listy startowej
3.17 Fair play - nie wyprzedzamy na żółtej fladze, oraz zachowujemy (gdy widzimy ją na torze) szczególną ostrożność.

4.Przebieg Grand Prix
4.1 Sesje
4.1.1 W trakcie weekendu Grand Prix odbywają się następujące sesje
sobota 19.30:
-trening max.60min
niedziela 19.30:
-Kwalifikacje
-Warmup
-Wyścig
4.1.2 Podczas trzeciej sesji kwalifikacyjnej i wyścigu nie można wchodzić na serwer
4.1.3 Pogoda we wszystkich sesjach ustawiona jest na dry
4.1.4 Wszystkie sesje rozgrywają się na jednym serwerze

4.2 Trening
4.2.1 W każdą sobotę rozgrywana jest jedna sesja treningowa trwająca maksymalnie 60min.
4.2.1 Ilość przejechanych okrążeń w trakcie sesji jest nieograniczona
4.2.2 W trakcie sesji można dowolnie zmieniać opony
4.2.3 W trakcie sesji obowiązują wszystkie zawarte tu przepisy (nie pędzimy przez pitlane z prędkością 250km/h!)

4.3 Kwalifikacje
4.3.1 Kwalifikacje składają się z trzech sesji każda po 15min, podczas, których można pokonać dowolną liczbę okrążeń
4.3.2 W pierwszej i drugiej sesji kwalifikacyjnej możemy użyć dowolnej liczby kompletów opon i dowolną ilość paliwa, które można w dowolnym momencie zmienić
4.3.2 Do trzeciej sesji kwalifikacyjnej kierowcy przystępują na takich samych ustawieniach jak do wyścigu (potem już nie będzie ich można zmienić!). Paliwa bierzemy na dwa okrążenia więcej niż na wyścig (gra zapamiętuje ilość paliwa w momencie pokonania pierwszego mierzonego okrążenia)
4.3.3 Najlepszą strategią w trzeciej sesji kwalifikacyjnej jest nie naciskanie klawisza esc. Wyjeżdżamy jak najszybciej z boksu i wypalamy paliwo. Pod koniec sesji wymieniamy opony i staramy się zrobić jak najlepszy czas. Wciśnięcie esc spowoduje, że paliwo wróci do ustawień na początku sesji przez co będziemy je musieli wypalać od nowa!
4.3.4 W trakcie trwania kwalifikacji przestrzegamy wszystkich zasad tu opisanych! Jeździmy ostrożnie i odpowiedzialnie by nie powodować wypadków.
4.3.5 Liczba startujących kierowców w poszczególnych sesjach kwalifikacyjnych
4.3.5.1 Do sesji przystępuje 17-22 kierowców. Do drugiej sesji przechodzi najlepsza 14, do sesji finałowej najlepsza 10
4.3.5.2 Do sesji przystępuje 11-16 kierowców. Rozgrywane są tylko dwie sesje. Do Finału wchodzi najlepsza 6
4.3.5.3 Do sesji przystępuje 1-10 kierowców. Rozgrywana jest od razu finałowa sesja
4.3.6 Jeżeli spóźniłeś się na kwalifikacje, a mimo to jeździsz sobie po torze i kręcisz czasy, licz się z tym, że zostaną one anulowane i wystartujesz z ostatniej pozycji. Dodatkowo może spotkać cię za to kara czasowa.

4.4 Warmup
4.4.1 Jest to 5 minutowa sesja rozgrzewkowa w trakcie, której można wyjść do toalety, spóźnialscy mogą wejść na serwer, lub zrobić sobie parę okrążeń

4.5 Wyścig

4.5.1 Formation Lap - okrążenie formujące
4.5.2.1 Startujemy dopiero wtedy gdy widzimy, że kierowca przed nami ruszył.
4.5.2.2 Podczas okrążenia formującego zawodnicy są zobowiązani do ostrożnej jazdy. Zachowujemy bezpieczne odległości od drugiego kierowcy, tak aby w razie czego zdążyć bez problemu wyhamować. Pamiętamy jednak, że podczas FL istnieje kategoryczny zakaz wyprzedzania!
4.5.2.3 Prowadzący FL zobowiązany jest do jazdy bez gwałtownych zmian tempa. Jedziemy ostrożnie, nie przekraczając prędkości 260km/h. W przypadku gdy ktoś chce rozgrzać sobie hamulce, najlepiej żeby robił to poza best line.
4.5.2.4 Kierowcy dojeżdżają do prostej s/f, ustawiają się na swoich polach startowych. Po zgaśnięciu świateł następuje start do wyścigu.

4.5.2 Wyścig
4.5.3.1 Długość wyścigu wynosi 50% rzeczywistego dystansu. Kierowcy są zobowiązani do przynajmniej jednej wizyty w boksie.
4.5.3.2 Uszkodzenia mechaniczne ustawione są na normal, natomiast zużycie opon i paliwa na x2.
4.5.3.3 Zawodnicy dublowani są zobowiązani do jak najszybszego przepuszczenia dublującego kierowcy, nie stwarzając przy tym zagrożenia wypadkiem. Oznacza to, że kierowca dublowany nie powinien gwałtownie hamować, ani zmieniać gwałtownie toru jazdy. Najlepiej zjechać z best line i odpuścić delikatnie gaz żeby kierowca jadący za nami bez problemowo nas minął

4.6 Zachowanie w boksach i na pit-lane
4.6.1 Kierowcy są zobowiązani do zachowania regulaminowej prędkości w boksach podczas wszystkich sesji weekendu GP
4.6.2 Zabronione jest wyprzedzanie i ryzykowne manewry na pit-lane
4.6.3 W czasie oczekiwanie na zielone światło w boksach nie wolno ustawiać się jeden obok drugiego. Na rozpoczęcie sesji kierowcy czekają w ładnym rządku Smile
4.6.4 Kierowcy wyjeżdżający z boksów powinni zachować szczególną ostrożność, oraz nie przekraczać białej linii. Nie przestrzeganie tego przepisu nie będzie karane, jednak w przypadku gdy kierowca nie stosujący się do tego przepisu spowoduje wypadek zostanie surowo ukarany.

5.Kary
5.1.1 Dodanie 10s,20s,30s,40s. Najmniejsze z tych kar są dawane za spowodowanie niegroźnych wypadków, oraz nie stosowanie się do przepisów fair play, czyli za wypchnięcie kogoś z toru, lub za ścinanie zakrętów. 30-40s Dawane jest za spowodowanie groźniejszego wypadku w wyniku, którego poszkodowana osoba musiała zjechać do pitstopu. W przypadku gdy winowajca nie dojedzie do mety, kara jest przenoszona na najbliższy wyścig, w którym owy kierowca do mety dojechał.
5.1.2 Start z ostatniej pozycji/przesunięcie o kilka pozycji do tyłu. Za ścinanie zakrętów, przeklinanie, lub gadanie na chacie.(zarówno w czasie wyścigu jak i kwalifikacji).Kary za wykroczenia w czasie wyścigu będą surowsze niż w przypadku tego samego wykroczenia popełnionego w czasie kwalifikacji(np pisanie na chacie).Kary za wykroczenie popełnione w czasie wyścigu mogą dotyczyć nie tylko tego wyścigu na w którym doszło do złamania przepisów ale także następnego wyścigu w którym ukarany weźmie udział.
5.1.2.1 Jeśli ktoś zostanie ukarany przesunięciem o x pozycji w tył na linii startowej ale jego miejsce uzyskane w kwalifikacjach nie pozwala przesunąć go o tyle pozycji to kara jest zamieniana wg schematu :
naliczana jest kara +y sekund do czasu wyścigu,gdzie y to kara czasowa jaka otrzymałby kierowca w przypadku nie przystąpienia do kwalifikacji podzielona przez liczbę pozycji o które nie można go było przesunąć w tył.
przykład:
kierowca A został ukarany cofnięciem o 5 pozycji ale zajął 3 od końca pozycje w kwalifikacjach.Administracja stwierdziła,że jeśli nie przystąpi do kwalifikacji to zostanie ukarany +30 sekundami do czasu wyścigu.Kierowca A jest wiec cofany jest na koniec stawki - co oznacza w tym wypadku 2 pozycje . Zostają jeszcze 3 pozycje o które powinien być cofnięty.Wtedy liczymy przelicznik y kary : 30 sekund/5 pozycji = 6s/pozycje. Skoro zabrakło 3 pozycji wiec kierowca A oprócz startu z końca stawki będzie mieć doliczone 18 sekund do czasu wyścigu

5.1.3 Odjęcie ustalonej przez administrację liczby punktów zdobytych przez danego kierowcę. Kara dawana w ekstremalnych przypadkach. Kierowca regularnie łamie postanowienia regulaminu. Powoduje wypadki na okrążeniach formujących lub rozpoznawczych.
5.1.4 Dyskwalifikacja z danego wyścigu. Za spowodowanie wypadku w wyniku, którego kilku kierowców ma problem z dalszym kontynuowaniem wyścigu. Istnieje również możliwość wykluczenia takiego kierowcy z następnego startu.
5.1.5 Wypadki spowodowane na pierwszym okrążeniu podlegają szczególnym karom wyznaczanym przez administrację ligi.

5.2 Jeśli któryś z kierowców zostanie oskarżony o spowodowanie wypadku a replay dostarczony przez oskarżonego pokarze,że kontaktu nie było (replay pokazuje to co kierowca widział)-co może być wynikiem lagów- a replay hosta pokarze,że kontakt był i spowodował wypadek kara jest redukowana o połowę. UWAGA! Gdy znikną przed nami wszystkie bolidy zachowujemy się jak pod żółtą flagą! a nie prujemy 300km/h!
Uzasadnienie : jeśli kierowca widzi rywala przed sobą w określonej odległości to nie ma podstaw przypuszczać,że przeciwnik znajduje sie w innym miejscu (bywa,że samochody co chwile pojawiają sie i znikają) więc nie można go obarczyć pełną odpowiedzialnością za wypadek
5.3 Kierowcy mają czas zgłaszać swoje zażalenia, wypadki, przypadki łamania regulaminu do wtorku do godziny 20.00.
5.4 Administracja nie ogląda całej powtórki i nie wyłapuje wszystkich spornych sytuacji. Dlatego jeżeli uważasz, że ktoś wjechał Ci w tyłek, ktoś złamał regulamin, zgłoś to nam koniecznie, podając przy tym czas występowania tej sytuacji na replayu. Administracja ogląda powtórki, ale tylko fragmenty, sprawdzając czy kierowcy nie ścinali spornych miejsc na trasie.
5.5 Jeżeli ktoś zgłosi wypadek, a jego sprawca nie przyzna się do winy, sytuację rozpatruje administracja. Jeżeli zdarzenie jest naprawdę sporne, rozpisywane jest głosowanie, podczas którego wszyscy kierowcy głosują decydując kto jest winny.

6.Klasyfikacja i punktacja
6.1 Punktacja do klasyfikacji indywidualnej
1 miejsce - 10pkt
2 miejsce - 8pkt
3 miejsce - 6pkt
4 miejsce - 5pkt
5 miejsce - 4pkt
6 miejsce - 3pkt
7 miejsce - 2pkt
8 miejsce - 1pkt
6.2 Zespoły otrzymują sumę punktów zdobytych przez ich kierowców

7.Inne
7.1 Wciśnięcie klawisza ESC podczas jazdy równa sie nieukończeniu wyścigu!
7.2 NIEZNAJOMOŚĆ POWYŻSZYCH ZASAD NIE ZWALNIA UCZESTNIKA OD ICH PRZESTRZEGANIA

7.3 Aktualna lista zawodników:
• Ferrari - (Jarko48 & Marek1234itd. )
• McLaren - (Kunek & Semai)
• Renault - (... & Smarżyk)
• BMW Sauber - (Szypeć & Dangon )
• BAR Honda - (PRM , Jury)
• Toyota - ( , )
• Williams - (Polo & Ravix)
• Red Bull - (Kami & ...)
• Toro Rosso - (Kwiot & Jakihnio)
• Super Aguri - ( , )

W przypadku nie stawienia się na trzech wyścigach z rzędu bez wcześniejszego zgłoszenia tej sytuacji. Kierowca zostaje usunięty z ligi, a na jego miejsce może wejść inny kierowca!

Spyker będzie dostępny dopiero po zapełnieniu tej listy

7.4 Kalendarz:
26.08.2007 - Australia - 29 okrążenia
9.09.2007 - Malezja - 28 okrążeń
16.09.2007 - Bahrain - 29 okrążeń
23.09.2007 - Hiszpania - 33 okrążeń
7.10.2007 - Monaco - 39 okrążeń
14.10.2007 - Canada - 35 okrążeń
28.10.2007 - USA - 37 okrążeń
4.11.2007 - Francja - 35 okrążeń
18.11.2007 - Wielka Brytania - 30 okrążenia
25.11.2007 - Niemcy - 30 okrążenia
9.12.2007 - Węgry - 35 okrążeń
Przerwa świąteczna
13.01.2008 - Turcja - 29 okrążeń
20.01.2008 - Włochy - 27 okrążeń
17.02.2008 - Belgia - 22 okrążenia
24.02.2008 - Chiny - 28 okrążeń
02.03.2008 - Japonia - 34 okrążeń
16.03.2008 - Brazylia - 36 okrążeń


7.5 Wymagane pliki
a)gra rFactor w wersji 1.255
b)mod CTDP2005 w wersji 1.2
c)patch ligowy w jak najnowszej wersji

Powyższy regulamin, patch ligowy, oraz trackpack i jego poprawki są własnością ligi sokkera. Kopiowanie i ich rozpowszechnianie w całości lub fragmentach, bez naszej zgody jest zabronione!

Administracja ligi - Kunek & Semai


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Kunek dnia Nie 13:01, 02 Mar 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Mistrzostwa sokkera w f1 Strona Główna -> Sprawy organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin